ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لوله کاروگیت

 

لوله کاروگیت

 لوله کاروگیت

لوله کاروگیت شرکت ناب زیست برای فاضلاب خانگی، فاضلاب صنعتی، فاضلاب شهری و زهکشی و شبکه انتقال ثقلی سیالات اسیدی و قلیایی و پساب های صنعتی و شبکه آبگیری به روش ثقلی و فشار داخلی و فاضلاب های زیر جاده ها و... استفاده می شود.

 با توجه به تکنولوژی طراحی و ساخت، لوله پلی اتیلن مزایای زیادی نسبت به سایر لوله ها دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله گاروگیت مقاومت بالاتری در تحمل تنش و فشار دارد و وزن سبک لوله از یک طرف هزینه های بارگیری و تخلیه را کاهش می دهد و از طرف دیگر کاهش بسیار چشمگیری در زمان نصب و اجرای آن خواهیم داشت. خطوط لوله کاروگیت استفاده می شود در کلیه پروژه های شهری و صنعتی نسبت به لوله پی وی سی، لوله بتنی و لوله GRP استفاده می شود.

لوله کاروگیت با توجه به ویژگی هایشان به گروه های زیر تقسیم می شوند:

لوله های کاروگیت که سبک هستند، به دلیل پایداری مکانیکی کم، چنین محصولاتی برای استفاده در زیر زمین نامناسب هستند. بنابراین، آنها در ترانشه گذاشته نمی شوند، بلکه فقط برای نصب خارجی استفاده می شوند.

لوله کاروگیت سنگین با ثبات مکانیکی متوسط ​​مشخص می شود. می توان از آن برای راه اندازی خدمات زیرزمینی استفاده کرد.

لوله کاروگیت که بسیار سنگین هستند. مقاومت مکانیکی بالایی دارند. با توجه به این محصول، زمانی که خط لوله در شرایط خاصی مثلاً زیر خط راه آهن یا زیر بزرگراه قرار می گیرد، می توان از این نوع استفاده کرد.

دستگاه تولید لوله دولایه کاروگیت

دستگاه لوله پلی اتیلن دوجداره از دو اکسترودر پیچی با راندمان بالا برای اکسترود لایه صاف داخلی و لایه های موجدار خارجی استفاده می کند. خط اکستروژن لوله های راه راه پلی اتیلن سفت و سخت دو جداره ما دارای ویژگی های شکل گیری پایدار و سرعت پردازش بالا است. بلوک قالب گیری سیستم تصفیه خلاء، قالب داخلی سیستم خنک کننده گردش آب و سیستم روغن کاری اتوماتیک روغن تنظیم شده است.

چگونه لوله کاروگیت را نصب کنیم؟

 قطعات لوله کاروگیت با روش های مختلفی به یکدیگر متصل می شوند. برخی از لوله ها با ابزاری به نام اتصالات ته لوله در دو سر قطعه متصل می شوند که به آنها کوپلر می گویند و معمولاً در قیمت لوله قرار می گیرند. قطعات با واشر یا واشر برای آب بندی لوله جفت می شوند و واشرها از E.P.D.M یا PVC ساخته شده اند. همچنین می توان قطعات لوله را با استفاده از باندهای کوپلینگ با واشر یا بدون واشر به یکدیگر متصل کرد. لوله های کاروگیت را می توان در قطعات بلند تولید کرد و به صورت قوس در محل نصب تحویل داد. فقط در صورت لزوم، قطعات بریده می شوند تا تعداد اتصالات به حداقل برسد. به عنوان مثال یک لوله 12 متری را می توان به راحتی با چرخ دستی حمل کرد و تعداد اتصالات آن کاهش می یابد. اصولا زمانی که شما به عنوان مشتری یک لوله 6 متری خریداری می کنید با دستگاه های تک و دوتایی حمل می شود که باعث کاهش هزینه می شود اما در عوض هزینه اتصالات افزایش می یابد. در انتخاب لوله کاروگیت 6 متری یا 12 متری انتخاب حالت بهینه بین دو پارامتر هزینه حمل و نقل و نصب حائز اهمیت است. این لوله برای زهکشی سطحی با استفاده از لوله سوراخ دار استفاده می شود. سوراخ ها اجازه می دهد تا رواناب به خاک اطراف نفوذ کند. برای جلوگیری از نفوذ خاک، لوله ممکن است با پارچه مشبک پوشانده شود یا از ماسه دانه بندی شده استفاده شود که اجازه خروج سیال از لوله را می دهد اما از ورود خاک و زباله جلوگیری می کند. لوله های کاروگیت را می توان به صورت دستی با دریل و آسیاب شیار کرد و در کارخانه می توان شیار کرد که با توجه به تعداد شیارهای استفاده شده متفاوت است. لوله کاروگیت حجیم و سبک هستند بنابراین واردات این نوع لوله به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. از این رو شرکت های ایرانی و سرمایه گذاران ایرانی از آلمان، هند و چین لوله وارد کرده و لوله کاروگیت را در ایران تولید کردند. از طرفی لوله کاروگیت چه از جنس پی وی سی باشد و چه از جنس پلی اتیلن، در صنعت پتروشیمی در ایران تولید می شود و مواد اولیه آن بسیار ارزان و برای تولیدکنندگان مناسب است. البته مشکلات تولید همیشه در ایران وجود داشته است اما به طور کلی تولید لوله کاروگیت در ایران مایه مباهات هر ایرانی است.

لوله کاروگیت

مزایای لوله کاروگیت شرکت ناب زیست تولید کننده لوله کاروگیت

- وزن سبک لوله کاروگیت و حمل آسان آن تا محل پروژه

- مقاومت بالای لوله کاروگیت در برابر سایش

- آب بندی کامل لوله پلی اتیلن کاروگات توسط اتصالات کوپلر و انواع جوش

- مقاومت بالای لوله کاروگیت در برابر خوردگی

- انعطاف پذیری بالای لوله کاروگیت در هنگام حمل و نصب

- ارزان بودن هزینه های نصب لوله کاروگیت

انواع لوله کاروگیت پلاستیکی:

دامنه و تنوع این گونه محصولات لوله کشی بسیار گسترده است. از ویژگی های متمایز این محصولات می توان به هدف (فاضلاب خارجی یا داخلی) و مواد تولیدی آنها اشاره کرد. علاوه بر این، ممکن است تفاوت های خاصی در شکل پروفیل، ضخامت دیوار، ابعاد فرورفتگی ها و همچنین کل محصول نهایی وجود داشته باشد. پلی پروپیلن، پلی وینیل کلراید و پلی اتیلن فشار قوی به عنوان مواد اولیه برای تولید لوله های موجدار استفاده می شود. بالاترین ویژگی لوله کاروگیت استحکام لوله های فلزی پلاستیکی است. با این حال، بر خلاف محصولات ساخته شده از پلیمر خالص، آنها را نمی توان به شدت خم کرد. بنابراین آنها فقط می توانند منفجر شوند.

به طور کلی، صنعت مدرن امروزی انواع زیر لوله های پلاستیکی کاروگیت را تولید می کند:

لوله کاروگیت تک لایه: وزن سبک و انعطاف پذیری بالایی دارد. برای محافظت از خطوط لوله و کابل ها استفاده می شود.

شیلنگ کاروگیت دو لایه: در چیدمان کانال های کابل برای محافظت از خطوط کابل برق در مکان هایی با احتمال آسیب زیاد استفاده می شود.

لوله کاروگیت دو لایه دارای بالاترین استحکام، پایداری شیمیایی و مکانیکی است. حوزه اصلی خطوط لوله فاضلاب است.

لوله کاروگیت برای انتقال نیرو: با شاخص های متوسط ​​انعطاف پذیری، استحکام و پایداری مکانیکی مشخص می شود. در مرحله تولید، محصولات از این نوع را می توان به کابل ساخته شده از سیم فلزی مجهز کرد. با کمک آن، راحتی قرار دادن کابل و سیم در داخل لوله موجدار فراهم می شود.

اتصالات کاروگیت | Carrogate

از آنجایی که این اتصالات از پلی اتیلن ساخته شده اند، عمری نزدیک به 50 سال دارند.

با توجه به ساختار حلقه حلقه، این اتصالات می توانند فشار بالا را تحمل کنند و اتصالات دو جداره به عنوان جو زیرزمینی عمل می کنند.

برای اتصال لوله های پلی اتیلن دوجداره به دانش فنی بالا و نیروی متخصص نیاز نیست و به راحتی نصب می شوند.

لوله و اتصالات کاروگیت به دلیل ساختار پلی اتیلن بهترین گزینه برای جابجایی مایعات اسیدی و قلیایی می باشد.

لوله کاروگیت و اتصالات پلی اتیلن دو جداره در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند.

لوله کاروگیت

  • منبع کویلی
  • ۰
  • ۰

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی علاوه بر صرفه جویی در هزینه های نیروی انسانی، باعث صرفه جویی در زمان، مصرف آب، مصرف برق، مصرف گاز و آسیب احتمالی به ظروفی می شود که معمولاً در حین شستشوی دستی ترک می خورند یا پر می شوند. باعث صرفه جویی زیادی می شود.

علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا می توان به یکی از مزیت های ماشین ظرفشویی صنعتی اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت است.

بهداشت و ضدعفونی ظروف یکی از مهمترین مزایای ماشین ظرفشویی صنعتی شستشو در دمای 80 تا 90 درجه سانتیگراد می باشد و علاوه بر این دما استفاده از مایع یا پودر لباسشویی مناسب برای تمامی ظروف از باکتری و هر نوع آلودگی را پاک می کند در حالی که از این دما نمی توان برای شستشو با دست استفاده کرد و در نهایت ظروف باید در دمای 50 درجه سانتیگراد شسته شوند.

با توجه به تمایل روزافزون شهروندان به صرف غذا در بیرون از منزل یا غذاهای آماده، امروزه شاهد افزایش تعداد مشتریان رستوران ها و فست فودها هستیم. اگرچه رستوران های زیادی در این شهر وجود دارد، اما همه آنها مشتریان خاص خود را دارند. همانطور که گفته شد برای اینکه بتوان به نیازهای تعداد زیادی از مشتریان پاسخ داد، باید تعداد کارکنان رستوران افزایش یابد. در صورتی که به دلیل هزینه های بالای استخدام نیروی جدید یا کمبود فضا، بسیاری از رستوران ها ترجیح می دهند تجهیزات خود را ارتقا دهند. به عنوان مثال برای انجام یکی از کارهایی که با استفاده از ماشین به جای استخدام نیروی کار می توان انجام داد، شستن ظروف است و به جای استخدام نیروی کار می توان از ماشین ظرفشویی صنعتی استفاده کرد. قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی در مقایسه با هزینه استخدام کارمند بسیار ناچیز است زیرا با خرید ماشین ظرفشویی صنعتی سرمایه خود را از دست نمی دهید و هر زمان که بخواهید می توانید با فروش آن پول خود را بدست آورید.

ماشین ظرفشویی صنعتی علاوه بر صرفه جویی در هزینه های نیروی انسانی، باعث صرفه جویی در زمان، مصرف آب، مصرف برق، مصرف گاز و آسیب احتمالی به ظروفی می شود که معمولاً در حین شستشوی دستی ترک می خورند یا پر می شوند. باعث صرفه جویی زیادی می شود.

علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا می توان به یکی از مزیت های ماشین ظرفشویی صنعتی اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت است.

بهداشت و ضدعفونی ظروف یکی از مهمترین مزایای ماشین ظرفشویی صنعتی شستشو در دمای 80 تا 90 درجه سانتیگراد می باشد و علاوه بر این دما استفاده از مایع یا پودر لباسشویی مناسب برای تمامی ظروف از باکتری و هر نوع آلودگی را پاک می کند در حالی که از این دما نمی توان برای شستشو با دست استفاده کرد و در نهایت ظروف باید در دمای 50 درجه سانتیگراد شسته شوند.

ماشین ظرفشویی صنعتی مقرون به صرفه

با توجه به مطالب ذکر شده در خط بالا و با توجه به قیمت ماشین ظرفشویی صنعتی و میزان آب و مایع پاک کننده و انرژی الکتریکی مصرفی آن بسیار مقرون به صرفه بوده و در کمترین زمان ممکن تمامی آلودگی ها را از روی ظروف پاک می کند be erased همچنین می توانید با فشار دادن یک دکمه تمام ظروف را در ماشین ظرفشویی صنعتی خشک کنید تا پس از بیرون آوردن نیازی به خشک کردن آنها نباشد.

تمامی این موارد به همراه نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم از مزایا و نشانه های ارزش اقتصادی ماشین ظرفشویی صنعتی است.

از بین بردن بوی بد ظروف کثیف

گاهی با شستن دستی ظروف، بوی بدی روی لیوان های شیشه ای یا قاشق باقی می ماند. معمولا هنگام شستشو متوجه بوی بد آن نمی شویم. زمانی که از ظروف، قاشق و چنگال استفاده می کنید، بوی نامطبوع ظروف به مشام شما می رسد. این وضعیت برای مشتریان رستوران یا بیماران بیمارستان غیرقابل تحمل است. برای رفع این مشکل باید به شما بگویم که با خرید ماشین ظرفشویی صنعتی هیچ وقت بعد از شستن بوی نامطبوع روی ظروف احساس نمی شود و همیشه ظروف شما به خوبی شسته می شوند و تمامی آلودگی ها، میکروب ها و باکتری های ناشی از آن از بین می رود. استفاده از آب گرم 90 درجه و محلول شستشوی استاندارد حذف شد.

بدون لکه آب روی ظروف

یکی دیگر از مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی، باقی ماندن لکه آب روی ظروف است. تنها با فشار دادن یک دکمه می توانید ظروف داخل ماشین ظرفشویی صنعتی را خشک کنید و پس از بیرون آوردن ظروف شاهد درخشندگی آن باشید.

ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی بیمارستانی

در بیمارستان ها برای اینکه سایر بیماران از قاشق، چنگال و بشقاب تمیز و بدون میکروب و باکتری در وعده های غذایی خود استفاده کنند، لازم است این وسایل را تمیز و ضدعفونی کنند. اگر به درستی ضدعفونی نشود، بیماران ممکن است از یکدیگر ویروس بگیرند و بدلیل ضعف سیستم دفاعی بدنشان بدتر شود. همانطور که می دانید شستن تعداد زیادی ظرف در بیمارستان برای نیروی انسانی امکان پذیر نیست. در نتیجه بیمارستان ها معمولا از ماشین ظرفشویی های صنعتی برای شستن ظروف کثیف بیمار استفاده می کنند. طبق برنامه ای که ماشین ظرفشویی صنعتی دارد، می توان ظروف بیمار را به خوبی ضدعفونی کرد و از تمیزی آن ها مطمئن شد.

ماشین ظرفشویی صنعتی 1200 قطعه

ماشین ظرفشویی ایستاده صنعتی 1200 دارای ویژگی های الکتریکی 400 ولت 3 فاز 50 هرتز می باشد که قابلیت تبدیل به تک فاز را دارد. راندمان بالا با عملکرد شستشو توسط پمپ شستشوی قدرتمند 1.1 کیلووات و بازوهای آبکشی فولاد ضد زنگ که در بالا و پایین قرار دارند تضمین شده است. کاربردهای آن به شرح زیر است:

آشپزخانه های صنعتی

فست فودها

رستوران ها

هتل ها

تجهیزات ماشین ظرفشویی اتوماتیک 2000 قطعه

گیربکس با بازوی مکانیکی برای حرکت ریل جلو وینچ.

پمپ آبکشی با قدرت 1.5 اسب بخار برای شستشو و از بین بردن آثار شستشو از ظروفی که با آب گرم شهر تغذیه می شوند.

پمپ شستشو با قدرت 1 اسب برای شستشوی ظروف که آب مخلوط با مواد شوینده را روی ظروف منتقل می کند.

گیربکس و پمپ های استفاده شده در این سیستم ساخت گروه صنعتی ناب زیست همگی از بهترین برندهای اروپایی (مانند لورا، روسی و ...) می باشد.

برای قطعات برقی مورد استفاده در ماشین ظرفشویی تمام اتوماتیک 2000 ساخت گروه صنعتی ناب زیست از برندهای کره ای و کالاهای صادراتی ایرانی استفاده می شود.

نوع فولاد استفاده شده در مخزن برای ترکیب مواد شستشو و آب از جنس استنلس استیل 306 با ضخامت 1.5 میلی متر می باشد که عمر مفید قابل توجهی دارد.

دارای 6 المنت حرارتی با مصرف انرژی 2 کیلو وات که در مدت زمان کوتاهی آب داخل مخزن را به 90 درجه سانتیگراد می رساند.

مجهز به ترموستات برای کنترل دما و کنترل مصرف انرژی.

برای بدنه ماشین ظرفشویی اتوماتیک 2000 گروه صنعتی ناب زیست از فولاد ضد زنگ خراشیده 304 گرید NO-4 با ضخامت بین 0.8 تا 1.5 میلی متر استفاده شده است.

لوازم برقی مانند کنتاکتور، غیر فلزی، فیوز مینیاتوری و تایمر برند داخلی با استاندارد.

دارای سیستم کنترل شستشو هنگام آبکشی ظروف جهت کاهش مصرف آب.

دارای سنسور قطع آب هنگام عبور سبدها برای صرفه جویی در مصرف آب.

درجه حفاظت در برابر آب: PX1

درجه حفاظت در برابر شوک الکتریکی: کلاس 1

مجهز به کلید ایمنی و کنترل فاز.

دارای کابل 5 رشته با روکش پلاستیکی است که در برابر خوردگی و سایش بسیار مقاوم است.

عدم اشتعال کلیه قطعات نگهدارنده در دمای 650 درجه سانتیگراد.

دارای عایق هایی است که اتصالات حامل جریان را نگه می دارد.

دارای نشان ملی 1562 1 (الزامات عمومی برای لوازم برقی) و 1562 2 58 (استاندارد ویژه ماشین ظرفشویی برقی تجاری)


ماشین ظرفشویی صنعتی

  • منبع کویلی
  • ۰
  • ۰

تصفیه آب صنعتی

 

تصفیه آب صنعتی

شاید با شنیدن نام تصفیه آب صنعتی به این فکر کنیم که این دستگاه ها فقط در صنعت قابل استفاده هستند. اما برخلاف تصور تصفیه آب صنعتی، به دلیل قدرت بالا و مقدار زیادی آب که می توانند برای شما تصفیه کنند، محبوبیت صنعتی پیدا کرده اند. این دستگاه ها به دلیل قدرت بالایی که دارند در کشاورزی، صنعت، کارگاه های بزرگ و کوچک، کارخانجات، صنایع فولاد و پتروشیمی و ... مورد استفاده قرار می گیرند که البته با توجه به نیاز هر مکان از انواع مختلفی استفاده می کنند. تکنولوژی مورد استفاده در تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس می باشد که یکی از بهترین و ایده آل ترین روش ها در تصفیه آب می باشد. به تصفیه آب صنعتی صنعتی دستگاه سختی گیر نیز می گویند و این نام به دلیل استفاده از اسمز معکوس در این دستگاه ها است.  

همانطور که گفته شد تصفیه آب صنعتی برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. اما لازمه دستیابی به مزایای استفاده از این دستگاه ها خرید صحیح و مناسب دس تصفیه آب صنعتی است. برندهای مختلف در بازار و قیمت های متفاوت انتخاب را برای خریداران این دستگاه ها کمی سخت کرده است. اینکه در محلی که قصد نصب چنین دستگاهی را دارید چقدر آب مصرف می کنید و چقدر جای پیشرفت در آینده دارید و در نتیجه مصرف آب را افزایش می دهید در اینکه چه دستگاهی را با چه قدرتی تهیه کنید بسیار مهم است.

تصفیه آب صنعتی آب طیور و دام

جالب است بدانید که 70 درصد وزن دام و طیور را آب تشکیل می دهد، بنابراین داشتن آب مرغوب همواره به یک ضرورت در این صنعت حرفه ای تبدیل شده است.

آیا می دانید بی توجهی به آب در این صنایع می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد؟ لازم به ذکر است که داشتن آب با کیفیت همیشه دمای بدن موجود زنده را کنترل می کند و نقش مهمی در هضم و مدفوع دارد.

ویژگی هایی که آب آشامیدنی دام و طیور باید داشته باشد:

آب مصرفی دام و طیور نباید دارای سختی و املاح باشد. وجود نیتریت در آب باعث خفگی دام و طیور می شود.

آب مصرفی باید عاری از هرگونه باکتری باشد.

آب مصرفی باید فاقد رنگ، مزه و بو باشد.

آب مصرفی باید دارای PH بین 6 تا 8.6 باشد.

تاثیر کیفیت آب بر رشد و سیستم فیزیکی دام و طیور؟

رشد دام و طیوری که از آب با کیفیت استفاده می کنند تا 10 درصد بیشتر است.

آب با کیفیت باعث هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش دام و طیور می شود.

از طریق تعریق در هوای گرم و جذب گرما در هوای سرد باعث تنظیم حرارت در بدن دام و طیور می شود.

آب به عنوان حلال مواد مختلف نقش مهمی در متابولیسم دام و طیور دارد.

میزان تلفات در مرغداری هایی که از آب شیرین استفاده می کنند 15 درصد کمتر است

کاربرد تصفیه آب صنعتی در پرورش دام و طیور

در صنعت دامپروری و طیور، داشتن آب مرغوب باعث افزایش بهره وری می شود. بنابراین داشتن یک برنامه منظم برای کنترل کیفیت شیمیایی و میکروبی آب بسیار مهم است.

متاسفانه تعداد زیادی از پرورش دهندگان دام و طیور از کیفیت آب آشامیدنی بی اطلاع هستند. که باعث خسارات مالی زیادی می شود.

بنابراین با توجه به نوسان کیفیت آب چاه استفاده از تصفیه آب صنعتی برای پرورش طیور و دام ضروری شده است.

مزایای استفاده از تصفیه آب صنعتی برای پرورش طیور و دام:

حذف 100% نیتریت برای جلوگیری از خفگی دام و طیور

با حذف کامل سولفات به منظور جلوگیری از مشکل مرطوب بستر در دام و طیور

حذف کامل باکتری ها و کلیفرم ها به منظور جلوگیری از تلفات دام و طیور

یون های آنیونی و کاتیونی آب را متعادل می کند که از اختلالات استخوانی در دام و طیور جلوگیری می کند.

تعریف اسمز معکوس

اسمز معکوس فرآیندی مبتنی بر فشار است که طی این فرآیند با اعمال فشار به یک طرف غشای نیمه تراوا از عبور آب بدون ناخالصی جلوگیری می شود. به گفته برخی از تولیدکنندگان غشا، واحدهای نمک‌زدایی صنعتی کوچک از نظر تئوری در فشارهای بسیار پایین (تا 35 psi) کار می‌کنند.

اما واقعیت این است که اگر آب شیرین کن صنعتی با فشار کمتر از 45 psi کار کند، آب زیادی دریافت نمی کنید و کیفیت آب خروجی از دستگاه به خطر می افتد.

فشار کم آب ورودی باعث می شود که ژنراتور آب آشامیدنی کمتری تولید کند، مخزن ذخیره را کندتر پر کند و آب با کیفیت پایین تری تولید کند.

فرآیند تصفیه آب در داخل پکیج نمک زدایی صنعتی با فشار آب معمولی 60 psi به خوبی کار می کند، اما با یک پمپ کوچک حتی بهتر عمل می کند تا فشار را تا 80 psi یا بالاتر افزایش دهد. جسم سفید در سمت چپ ترانسفورماتور قرار دارد. به یک پریز دیواری استاندارد متصل می شود و به ولتاژ (معمولاً 24 ولت) مورد نیاز پمپ تبدیل می شود. شی بزرگ خود پمپ است.

دستگاه سوم یک سوئیچ فشار است که فشار آب در مخزن ذخیره اسمز معکوس را کنترل می کند و پمپ را در پاسخ به فشار مخزن روشن و خاموش می کند. رایج ترین فشار خاموش برای واحدهای RO غوطه ور 40 ps است. تصویر زیر سه عنصر اساسی یک بوستر پمپ آب شیرین کن صنعتی را نشان می دهد.

تجهیزات مورد استفاده در دستگاه اسمز معکوس RO

پکیج بوستر پمپ RO: بوستر پمپ ها برای افزایش فشار آب تا حد ایده آل طراحی شده اند.

فیلتر شنی: ذرات معلق موجود در آب مانند مواد آلی، باکتری، رنگ، پلانکتون و غیره را حذف می کند.

فیلتر کربن دستگاه RO: فیلتر کربن برای حذف کلر و سایر آلاینده های موثر بر عملکرد و عمر غشای RO و همچنین بهبود طعم و بوی آب طراحی شده است.

فیلتر کارتریج دستگاه تصفیه آب صنعتی: برای مصارف آلودگی های سنگین، از کارتریج ها به عنوان فیلترهای پرداخت نهایی استفاده می شود.

سیستم تزریق ضد اسکالانت: یک افزودنی آب برای سیستم اسمز معکوس است که در جلوگیری از پوسته پوسته شدن غشاها بسیار موثر است.

پمپ فشار قوی: جریان یکنواخت به عناصر را فراهم می کند.

غشاهای RO: ممبران ها برای تصفیه آب شور و آب دریا و همچنین بازیابی فاضلاب های صنعتی و شهری استفاده می شوند.

محفظه تحت فشار: امروزه اکثر غشاهای RO در مخازن تحت فشار تقویت شده با فایبر گلاس (FRP) قرار می گیرند که به طور خاص برای نگهداری غشاها ساخته شده اند و در برابر فشارهای بالا مورد نیاز غشاهای RO امروزی ساخته می شوند.

گیج فشار: برای نظارت بر فشار در یک خط آب استفاده می شود. می توان آن را مستقیماً روی هر خط آبی نصب کرد یا بر روی صفحه کنترل یک سیستم RO تجاری نصب کرد.

فلومتر: برای اندازه گیری دبی یا مقدار گاز و سیال داخل لوله استفاده می شود.

TDS meter: کل مواد جامد محلول یا در واقع میزان شفافیت آب.

سوئیچ فشار پایین: هنگامی که سطح آب در مخزن پایین است، دستور روشن شدن سیستم را می دهد.

کلید فشار قوی: وقتی مخزن آب پر است دستور خاموش شدن دستگاه را می دهد.

بوستر پمپ: هدف از بوستر پمپ اسمز معکوس افزایش فشار آب داخل واحد RO می باشد.


  • منبع کویلی
  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی

فیلتر شنی برای استخر و جکوزی چیست؟

فیلتر شنی آهسته یکی از فیلترهای صنعتی قدیمی است که در تصفیه آب و فاضلاب شهری نیز کاربرد دارد و نحوه عملکرد آن به این صورت است که سیلیس این فیلتر باز و آب کند و متناسب با وزن آن بدون نیاز است. برای یک پمپ از روی سیلیس می گذرد و پس از عبور از سطح سنگ های سیلیسی، ضایعات آن باقی می ماند.

فیلتر شنی برای استخر کند چیست؟

این فیلتر بر خلاف فیلتر شنی آهسته حاوی کپسول های بسته ای است که با سیلیس پر شده اند و همچنین حاوی سه یا چهار سایز مختلف سیلیس است که آب مورد نیاز برای تصفیه توسط پمپ تصفیه آب به داخل این کپسول ها پمپاژ می شود. به دلیل استفاده از پمپ، سرعت عبور آب از این فیلتر شنی نسبت به قبلی بیشتر است.

فیلتر شنی با کیفیت چیست؟

فیلترهای شنی پرسرعت همان فیلترهای شنی جامد هستند اما با این تفاوت که سرعت عبور آب در این فیلترها بسیار بیشتر از فیلترهای شنی داغ است و دلیل این سرعت نیز استفاده از سنگ های سیلیسی با سایز بزرگتر است. فیلترهای شنی تیز و مزیت دوم استفاده از سیلیس بزرگتر ساخت آنهاست.

مسیر عبور آب تصفیه شده افت فشار کمتری نسبت به فیلتر شنی داغ دارد و همچنین می توان جریان آب تصفیه شده را در این نوع فیلترها اندازه گیری کرد، البته استفاده از این فیلتر شنی بیشتر به دلیل وجود سیلیس است. آلودگی کمتری نسبت به فیلترهای شنی تیز.

مزایای استفاده از فیلتر شنی پرسرعت چیست؟

افت فشار کمتر از فیلتر شنی تیز است

برای تناسبات به فضای کمتری نیاز دارد

امکان اندازه گیری میزان آب ورودی

هزینه های نگهداری کمتر

فیلتر فایبرگلاس چیست؟

این فیلترها حاوی دو نوع دیاتومه و ماسه هستند و بدنه آنها از مواد کامپوزیتی برای کاهش وزن فیلتر ساخته شده است. این فیلترها می توانند چندین بار استفاده شوند، یعنی قابلیت استفاده همزمان برای چندین استخر و جکوزی را دارند.

همچنین دومین مزیت این نوع فیلترها استفاده از شیرهای نیمه اتوماتیک چند جهته است که به ما امکان می دهد از لوله های کمتری برای لوله کشی استفاده کنیم که افت فشار آب و فرآیند شستشو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این کار را آسان تر و سریع تر می کند.

مکانیسم فیلتر شنی فاضلاب چیست؟

فیلتر شنی موثرترین سیستم برای حذف جامدات معلق از آب و فاضلاب است. برای تصفیه تکمیلی فاضلاب و پس از تصفیه فاضلاب، از فیلتر شنی برای حذف ذرات معلق باقی مانده در پساب تصفیه شده و TSS استفاده می شود، به طوری که پساب تصفیه شده تا حد زیادی کاهش می یابد. دستگاه های تصفیه آب از طرفی در تصفیه آب چاه و تصفیه آب دریا از فیلتر شنی به عنوان تصفیه اولیه فاضلاب استفاده می شود به این صورت که ابتدا آب چاه یا آب دریا برای حذف ذرات معلق، ذرات، شن و ماسه وارد فیلتر شنی می شود. ، و غیره. . آب را خارج کنید تا به غشای سیستم تصفیه آب آسیبی وارد نشود.

مکانیسم حذف جامدات معلق از جریان فاضلاب تصفیه شده بدین صورت است که پساب تصفیه شده از لایه ای حاوی سیلیس، آنتراسیت، گارنت و کربن فعال توسط پمپ فشار از این بستر عبور داده می شود که به نوبه خود شامل سه لایه است که مواد معلق را در تصفیه شده حذف می کند. فاضلاب و زباله های مایع عاری از هرگونه ماده معلق است.

اجزای فیلتر شنی شامل بدنه فیلتر شنی، سیلیس، آنتراسیت، عقیق و فیلتر شنی لوله ای برای عملکرد عادی و همچنین فیلتر شنی شستشو، صفحه نازل، نازل های خروجی آب خالص، فلنج تخلیه مدیا، فیلتر شنی را می توان نام برد در صورت نیاز، تعویض فیلتر نازل و رنگ مشکی را بلند کنید تا فیلتر شنی به عنوان اجزای فیلتر شنی یا فیلتر کربنی حرکت کرده و حرکت کند.

شستشوی فیلتر شنی

پس از مدتی در اجرای فیلتر شنی شاهد کاهش فشار و همچنین کاهش راندمان حذف مواد معلق از فیلتر شنی خواهید بود. برای رفع این مشکل و بازگشت به حالت اولیه فیلتر شنی و افزایش راندمان حذف مواد معلق و همچنین رفع افت فشار در فیلتر شنی، فیلتر شنی باید شسته شود. زمان شستشوی معکوس به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان آن را برای زمان خاصی تنظیم کرد. به عنوان مثال کیفیت آب تصفیه شده و راندمان تصفیه خانه و همچنین عملکرد صحیح تصفیه خانه در این زمان تحت تاثیر قرار می گیرد. میله شستشو فیلتر شنی برای شستشوی معکوس آب و همچنین جریان هوای بک واش برای شستشوی فیلتر شنی استفاده می شود.

فیلتر شنی کجا استفاده می شود؟

پیش تصفیه در سیستم های تصفیه آب

تصفیه اضافی در سیستم های تصفیه فاضلاب

حذف مواد منعقد کننده در تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی

اکواریوم

برای جلوگیری از گرفتگی نازل، مواد معلق را از مخازن آب آبیاری قطره ای خارج کنید

فرآیند فیلتراسیون به عنوان یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین روش های تصفیه و تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. اساس فیلترها، تصفیه فیزیکی آب با به دام انداختن ذرات معلق در لایه های بستر فیلتر است. آب تصفیه شده از قسمت بالایی دستگاه وارد شده و پس از عبور از لایه های فیلتر و انجام فرآیند تصفیه، از قسمت پایین فیلتر خارج می شود. مخازن فیلتر فشار از صفحات فولادی با ضخامت مناسب و با پوشش اپوکسی ضد خوردگی ساخته شده اند. برای آب و فاضلاب خورنده و در کاربردهای خاص، بدنه فیلتر از فایبرگلاس یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. هر فیلتر دارای یک شبکه لوله کشی با اتصالات و شیرهای ورودی و خروجی، بک واش و تخلیه هوا، گیج فشار و شیرهای کنترل دسترسی فیلتر می باشد.

فیلتر شنی استخر

یکی از پرکاربردترین فیلترهای شنی استفاده از آن به عنوان فیلتر استخر است. فیلتر شنی استخر یکی از مناسب ترین و بهینه ترین انتخاب ها در زمینه تصفیه آب استخر می باشد. کلیه استخرها اعم از عمومی، خصوصی، روباز، سرپوشیده و ... برای تمیزی و زیبایی تا حد امکان نیاز به فیلتراسیون دارد. برای درک بهتر موضوع خود، خود را یک شناگر، حتی یک آماتور در نظر بگیرید. طبیعتا تمایل بیشتری به شنا در استخری تمیز و عاری از هرگونه آلودگی خواهید داشت.

گروه صنعتی ناب زیست آماده مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای فیلترهای شنی برای هر نوع استخر با هر اندازه ای می باشد که بسته به خصوصیات آب و ابعاد استخر و موتورخانه بهترین و ایده آل ترین گزینه را به شما ارائه می دهد.

  • منبع کویلی