ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

  • ۰
  • ۰

لوله کاروگیت

 

لوله کاروگیت

 لوله کاروگیت

لوله کاروگیت شرکت ناب زیست برای فاضلاب خانگی، فاضلاب صنعتی، فاضلاب شهری و زهکشی و شبکه انتقال ثقلی سیالات اسیدی و قلیایی و پساب های صنعتی و شبکه آبگیری به روش ثقلی و فشار داخلی و فاضلاب های زیر جاده ها و... استفاده می شود.

 با توجه به تکنولوژی طراحی و ساخت، لوله پلی اتیلن مزایای زیادی نسبت به سایر لوله ها دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوله گاروگیت مقاومت بالاتری در تحمل تنش و فشار دارد و وزن سبک لوله از یک طرف هزینه های بارگیری و تخلیه را کاهش می دهد و از طرف دیگر کاهش بسیار چشمگیری در زمان نصب و اجرای آن خواهیم داشت. خطوط لوله کاروگیت استفاده می شود در کلیه پروژه های شهری و صنعتی نسبت به لوله پی وی سی، لوله بتنی و لوله GRP استفاده می شود.

لوله کاروگیت با توجه به ویژگی هایشان به گروه های زیر تقسیم می شوند:

لوله های کاروگیت که سبک هستند، به دلیل پایداری مکانیکی کم، چنین محصولاتی برای استفاده در زیر زمین نامناسب هستند. بنابراین، آنها در ترانشه گذاشته نمی شوند، بلکه فقط برای نصب خارجی استفاده می شوند.

لوله کاروگیت سنگین با ثبات مکانیکی متوسط ​​مشخص می شود. می توان از آن برای راه اندازی خدمات زیرزمینی استفاده کرد.

لوله کاروگیت که بسیار سنگین هستند. مقاومت مکانیکی بالایی دارند. با توجه به این محصول، زمانی که خط لوله در شرایط خاصی مثلاً زیر خط راه آهن یا زیر بزرگراه قرار می گیرد، می توان از این نوع استفاده کرد.

دستگاه تولید لوله دولایه کاروگیت

دستگاه لوله پلی اتیلن دوجداره از دو اکسترودر پیچی با راندمان بالا برای اکسترود لایه صاف داخلی و لایه های موجدار خارجی استفاده می کند. خط اکستروژن لوله های راه راه پلی اتیلن سفت و سخت دو جداره ما دارای ویژگی های شکل گیری پایدار و سرعت پردازش بالا است. بلوک قالب گیری سیستم تصفیه خلاء، قالب داخلی سیستم خنک کننده گردش آب و سیستم روغن کاری اتوماتیک روغن تنظیم شده است.

چگونه لوله کاروگیت را نصب کنیم؟

 قطعات لوله کاروگیت با روش های مختلفی به یکدیگر متصل می شوند. برخی از لوله ها با ابزاری به نام اتصالات ته لوله در دو سر قطعه متصل می شوند که به آنها کوپلر می گویند و معمولاً در قیمت لوله قرار می گیرند. قطعات با واشر یا واشر برای آب بندی لوله جفت می شوند و واشرها از E.P.D.M یا PVC ساخته شده اند. همچنین می توان قطعات لوله را با استفاده از باندهای کوپلینگ با واشر یا بدون واشر به یکدیگر متصل کرد. لوله های کاروگیت را می توان در قطعات بلند تولید کرد و به صورت قوس در محل نصب تحویل داد. فقط در صورت لزوم، قطعات بریده می شوند تا تعداد اتصالات به حداقل برسد. به عنوان مثال یک لوله 12 متری را می توان به راحتی با چرخ دستی حمل کرد و تعداد اتصالات آن کاهش می یابد. اصولا زمانی که شما به عنوان مشتری یک لوله 6 متری خریداری می کنید با دستگاه های تک و دوتایی حمل می شود که باعث کاهش هزینه می شود اما در عوض هزینه اتصالات افزایش می یابد. در انتخاب لوله کاروگیت 6 متری یا 12 متری انتخاب حالت بهینه بین دو پارامتر هزینه حمل و نقل و نصب حائز اهمیت است. این لوله برای زهکشی سطحی با استفاده از لوله سوراخ دار استفاده می شود. سوراخ ها اجازه می دهد تا رواناب به خاک اطراف نفوذ کند. برای جلوگیری از نفوذ خاک، لوله ممکن است با پارچه مشبک پوشانده شود یا از ماسه دانه بندی شده استفاده شود که اجازه خروج سیال از لوله را می دهد اما از ورود خاک و زباله جلوگیری می کند. لوله های کاروگیت را می توان به صورت دستی با دریل و آسیاب شیار کرد و در کارخانه می توان شیار کرد که با توجه به تعداد شیارهای استفاده شده متفاوت است. لوله کاروگیت حجیم و سبک هستند بنابراین واردات این نوع لوله به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. از این رو شرکت های ایرانی و سرمایه گذاران ایرانی از آلمان، هند و چین لوله وارد کرده و لوله کاروگیت را در ایران تولید کردند. از طرفی لوله کاروگیت چه از جنس پی وی سی باشد و چه از جنس پلی اتیلن، در صنعت پتروشیمی در ایران تولید می شود و مواد اولیه آن بسیار ارزان و برای تولیدکنندگان مناسب است. البته مشکلات تولید همیشه در ایران وجود داشته است اما به طور کلی تولید لوله کاروگیت در ایران مایه مباهات هر ایرانی است.

لوله کاروگیت

مزایای لوله کاروگیت شرکت ناب زیست تولید کننده لوله کاروگیت

- وزن سبک لوله کاروگیت و حمل آسان آن تا محل پروژه

- مقاومت بالای لوله کاروگیت در برابر سایش

- آب بندی کامل لوله پلی اتیلن کاروگات توسط اتصالات کوپلر و انواع جوش

- مقاومت بالای لوله کاروگیت در برابر خوردگی

- انعطاف پذیری بالای لوله کاروگیت در هنگام حمل و نصب

- ارزان بودن هزینه های نصب لوله کاروگیت

انواع لوله کاروگیت پلاستیکی:

دامنه و تنوع این گونه محصولات لوله کشی بسیار گسترده است. از ویژگی های متمایز این محصولات می توان به هدف (فاضلاب خارجی یا داخلی) و مواد تولیدی آنها اشاره کرد. علاوه بر این، ممکن است تفاوت های خاصی در شکل پروفیل، ضخامت دیوار، ابعاد فرورفتگی ها و همچنین کل محصول نهایی وجود داشته باشد. پلی پروپیلن، پلی وینیل کلراید و پلی اتیلن فشار قوی به عنوان مواد اولیه برای تولید لوله های موجدار استفاده می شود. بالاترین ویژگی لوله کاروگیت استحکام لوله های فلزی پلاستیکی است. با این حال، بر خلاف محصولات ساخته شده از پلیمر خالص، آنها را نمی توان به شدت خم کرد. بنابراین آنها فقط می توانند منفجر شوند.

به طور کلی، صنعت مدرن امروزی انواع زیر لوله های پلاستیکی کاروگیت را تولید می کند:

لوله کاروگیت تک لایه: وزن سبک و انعطاف پذیری بالایی دارد. برای محافظت از خطوط لوله و کابل ها استفاده می شود.

شیلنگ کاروگیت دو لایه: در چیدمان کانال های کابل برای محافظت از خطوط کابل برق در مکان هایی با احتمال آسیب زیاد استفاده می شود.

لوله کاروگیت دو لایه دارای بالاترین استحکام، پایداری شیمیایی و مکانیکی است. حوزه اصلی خطوط لوله فاضلاب است.

لوله کاروگیت برای انتقال نیرو: با شاخص های متوسط ​​انعطاف پذیری، استحکام و پایداری مکانیکی مشخص می شود. در مرحله تولید، محصولات از این نوع را می توان به کابل ساخته شده از سیم فلزی مجهز کرد. با کمک آن، راحتی قرار دادن کابل و سیم در داخل لوله موجدار فراهم می شود.

اتصالات کاروگیت | Carrogate

از آنجایی که این اتصالات از پلی اتیلن ساخته شده اند، عمری نزدیک به 50 سال دارند.

با توجه به ساختار حلقه حلقه، این اتصالات می توانند فشار بالا را تحمل کنند و اتصالات دو جداره به عنوان جو زیرزمینی عمل می کنند.

برای اتصال لوله های پلی اتیلن دوجداره به دانش فنی بالا و نیروی متخصص نیاز نیست و به راحتی نصب می شوند.

لوله و اتصالات کاروگیت به دلیل ساختار پلی اتیلن بهترین گزینه برای جابجایی مایعات اسیدی و قلیایی می باشد.

لوله کاروگیت و اتصالات پلی اتیلن دو جداره در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند.

لوله کاروگیت