ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

ناب زیست

  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی

فیلتر شنی برای استخر و جکوزی چیست؟

فیلتر شنی آهسته یکی از فیلترهای صنعتی قدیمی است که در تصفیه آب و فاضلاب شهری نیز کاربرد دارد و نحوه عملکرد آن به این صورت است که سیلیس این فیلتر باز و آب کند و متناسب با وزن آن بدون نیاز است. برای یک پمپ از روی سیلیس می گذرد و پس از عبور از سطح سنگ های سیلیسی، ضایعات آن باقی می ماند.

فیلتر شنی برای استخر کند چیست؟

این فیلتر بر خلاف فیلتر شنی آهسته حاوی کپسول های بسته ای است که با سیلیس پر شده اند و همچنین حاوی سه یا چهار سایز مختلف سیلیس است که آب مورد نیاز برای تصفیه توسط پمپ تصفیه آب به داخل این کپسول ها پمپاژ می شود. به دلیل استفاده از پمپ، سرعت عبور آب از این فیلتر شنی نسبت به قبلی بیشتر است.

فیلتر شنی با کیفیت چیست؟

فیلترهای شنی پرسرعت همان فیلترهای شنی جامد هستند اما با این تفاوت که سرعت عبور آب در این فیلترها بسیار بیشتر از فیلترهای شنی داغ است و دلیل این سرعت نیز استفاده از سنگ های سیلیسی با سایز بزرگتر است. فیلترهای شنی تیز و مزیت دوم استفاده از سیلیس بزرگتر ساخت آنهاست.

مسیر عبور آب تصفیه شده افت فشار کمتری نسبت به فیلتر شنی داغ دارد و همچنین می توان جریان آب تصفیه شده را در این نوع فیلترها اندازه گیری کرد، البته استفاده از این فیلتر شنی بیشتر به دلیل وجود سیلیس است. آلودگی کمتری نسبت به فیلترهای شنی تیز.

مزایای استفاده از فیلتر شنی پرسرعت چیست؟

افت فشار کمتر از فیلتر شنی تیز است

برای تناسبات به فضای کمتری نیاز دارد

امکان اندازه گیری میزان آب ورودی

هزینه های نگهداری کمتر

فیلتر فایبرگلاس چیست؟

این فیلترها حاوی دو نوع دیاتومه و ماسه هستند و بدنه آنها از مواد کامپوزیتی برای کاهش وزن فیلتر ساخته شده است. این فیلترها می توانند چندین بار استفاده شوند، یعنی قابلیت استفاده همزمان برای چندین استخر و جکوزی را دارند.

همچنین دومین مزیت این نوع فیلترها استفاده از شیرهای نیمه اتوماتیک چند جهته است که به ما امکان می دهد از لوله های کمتری برای لوله کشی استفاده کنیم که افت فشار آب و فرآیند شستشو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این کار را آسان تر و سریع تر می کند.

مکانیسم فیلتر شنی فاضلاب چیست؟

فیلتر شنی موثرترین سیستم برای حذف جامدات معلق از آب و فاضلاب است. برای تصفیه تکمیلی فاضلاب و پس از تصفیه فاضلاب، از فیلتر شنی برای حذف ذرات معلق باقی مانده در پساب تصفیه شده و TSS استفاده می شود، به طوری که پساب تصفیه شده تا حد زیادی کاهش می یابد. دستگاه های تصفیه آب از طرفی در تصفیه آب چاه و تصفیه آب دریا از فیلتر شنی به عنوان تصفیه اولیه فاضلاب استفاده می شود به این صورت که ابتدا آب چاه یا آب دریا برای حذف ذرات معلق، ذرات، شن و ماسه وارد فیلتر شنی می شود. ، و غیره. . آب را خارج کنید تا به غشای سیستم تصفیه آب آسیبی وارد نشود.

مکانیسم حذف جامدات معلق از جریان فاضلاب تصفیه شده بدین صورت است که پساب تصفیه شده از لایه ای حاوی سیلیس، آنتراسیت، گارنت و کربن فعال توسط پمپ فشار از این بستر عبور داده می شود که به نوبه خود شامل سه لایه است که مواد معلق را در تصفیه شده حذف می کند. فاضلاب و زباله های مایع عاری از هرگونه ماده معلق است.

اجزای فیلتر شنی شامل بدنه فیلتر شنی، سیلیس، آنتراسیت، عقیق و فیلتر شنی لوله ای برای عملکرد عادی و همچنین فیلتر شنی شستشو، صفحه نازل، نازل های خروجی آب خالص، فلنج تخلیه مدیا، فیلتر شنی را می توان نام برد در صورت نیاز، تعویض فیلتر نازل و رنگ مشکی را بلند کنید تا فیلتر شنی به عنوان اجزای فیلتر شنی یا فیلتر کربنی حرکت کرده و حرکت کند.

شستشوی فیلتر شنی

پس از مدتی در اجرای فیلتر شنی شاهد کاهش فشار و همچنین کاهش راندمان حذف مواد معلق از فیلتر شنی خواهید بود. برای رفع این مشکل و بازگشت به حالت اولیه فیلتر شنی و افزایش راندمان حذف مواد معلق و همچنین رفع افت فشار در فیلتر شنی، فیلتر شنی باید شسته شود. زمان شستشوی معکوس به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان آن را برای زمان خاصی تنظیم کرد. به عنوان مثال کیفیت آب تصفیه شده و راندمان تصفیه خانه و همچنین عملکرد صحیح تصفیه خانه در این زمان تحت تاثیر قرار می گیرد. میله شستشو فیلتر شنی برای شستشوی معکوس آب و همچنین جریان هوای بک واش برای شستشوی فیلتر شنی استفاده می شود.

فیلتر شنی کجا استفاده می شود؟

پیش تصفیه در سیستم های تصفیه آب

تصفیه اضافی در سیستم های تصفیه فاضلاب

حذف مواد منعقد کننده در تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی

اکواریوم

برای جلوگیری از گرفتگی نازل، مواد معلق را از مخازن آب آبیاری قطره ای خارج کنید

فرآیند فیلتراسیون به عنوان یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین روش های تصفیه و تصفیه آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. اساس فیلترها، تصفیه فیزیکی آب با به دام انداختن ذرات معلق در لایه های بستر فیلتر است. آب تصفیه شده از قسمت بالایی دستگاه وارد شده و پس از عبور از لایه های فیلتر و انجام فرآیند تصفیه، از قسمت پایین فیلتر خارج می شود. مخازن فیلتر فشار از صفحات فولادی با ضخامت مناسب و با پوشش اپوکسی ضد خوردگی ساخته شده اند. برای آب و فاضلاب خورنده و در کاربردهای خاص، بدنه فیلتر از فایبرگلاس یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. هر فیلتر دارای یک شبکه لوله کشی با اتصالات و شیرهای ورودی و خروجی، بک واش و تخلیه هوا، گیج فشار و شیرهای کنترل دسترسی فیلتر می باشد.

فیلتر شنی استخر

یکی از پرکاربردترین فیلترهای شنی استفاده از آن به عنوان فیلتر استخر است. فیلتر شنی استخر یکی از مناسب ترین و بهینه ترین انتخاب ها در زمینه تصفیه آب استخر می باشد. کلیه استخرها اعم از عمومی، خصوصی، روباز، سرپوشیده و ... برای تمیزی و زیبایی تا حد امکان نیاز به فیلتراسیون دارد. برای درک بهتر موضوع خود، خود را یک شناگر، حتی یک آماتور در نظر بگیرید. طبیعتا تمایل بیشتری به شنا در استخری تمیز و عاری از هرگونه آلودگی خواهید داشت.

گروه صنعتی ناب زیست آماده مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای فیلترهای شنی برای هر نوع استخر با هر اندازه ای می باشد که بسته به خصوصیات آب و ابعاد استخر و موتورخانه بهترین و ایده آل ترین گزینه را به شما ارائه می دهد.